Системи підвісок і осей тралів

Головними складовими, які повинні в належному ступені забезпечувати надійність при експлуатації, необхідну вантажопідйомність, простоту управління різноманітними вантажними тралами, причепами та напівпричепами, є якісне рамне підставу і ефективна система підвісок і осей.
При цьому сама система підвіски включає в себе не тільки осі, але і ресорні елементи, кермові важелі та інші елементи, які дуже часто виходять з ладу в наших складних умовах експлуатації.

Підвіска – основні різновиди та типи

Всі існуючі типи автоподвесок умовно ділять на дві великі категорії:

  • незалежні автошасі;
  • залежні автошасі.

Говорячи про залежному типі, мають на увазі, що колеса кожної суцільний окремої осі зафіксовані в жорсткій зв’язці. При цьому крутний момент передається від двигуна за допомогою моста на всі колеса одночасно. Головний мінус такої системи – реакція на проблеми (ями, вибоїни) дорожнього покриття відразу двох коліс, а не одного.
Автомобіль з такого типу підвіскою досить складний в управлінні, потрібно відмінна реакція водія на найменші зміни в русі транспорту по нерівностях. Нерівності дороги повинні компенсувати в таких ситуаціях демпфери або ресори. При цьому в залежності від виду підвіски можуть застосовуватися:

  • ресора поперечного типу (застосовувалася в найстаріших авто);
  • дві ресори поздовжнього розташування (в залежності від форми ресор така система називається еліптичної, балансирної);
  • важелі напрямків;
  • труби упорів;
  • системи тріснув і важелів.

Будь-яка залежна підвіска характеризується поганою підресореним всього кузова, сильною тряскою на нерівностях дороги, заметами при поворотах, складної керованістю авто.

Типи підвісок незалежного типу

Дані варіанти підвіски більш варіативні по своєму виконанню. Приводом для окремих коліс є піввісь, яка взаємодіє з шасі за допомогою досить складної системи важелів поздовжнього і поперечного типів. Незалежність підвіски виражається в тому, що кожне колесо реагує на нерівності дороги (вибоїни, ями) індивідуально, при цьому загальна кінематика процесу руху більш проста і передбачувана.

За десятки років були винайдені, протестовані і випущені сотні варіацій підвісок незалежного типу.

Перераховувати їх все не має сенсу, адже найбільш часто використовуються в сучасному автомобілебудуванні всього кілька варіантів:

  • підвіска з хитними півосями і важелями поздовжнього типу;
  • підвіска з використанням подвійних поздовжніх або косих важелів;
  • незалежна система подвійних важелів поперечного типу з амортизаторами (стійками), шарнірами і шкворнями.
  • підвіска для легкових авто типу «Макферсон» (MacPherson suspension) на напрямних стійках;
  • підвіска на кількох додаткових важелях поздовжнього і поперечного типу.

Особливості систем підвіски вантажних тралів, причепів, напівпричепів

Досить довго основним типом підвіски для даного різновиду транспортних засобів була залежна підвіска на ресорах. Згодом завдання, що стоять перед перевізниками ускладнювалися, габарити і вага вантажу збільшувалися. Це зажадало пошуку нових більш ефективних і надійних в управлінні систем. Сьогодні залежна підвіска на ресорах в тралах якщо і зустрічається, то досить рідко.
Основними типами підвіски в наш час є:

  • балансирна система;
  • система рессорно-балансирна;
  • пневматична підвіска;
  • підвіска гідравлічного типу.

Як показує практика, найбільш поширеними стали підвіски з використанням пневматики. Напівпричепи з високою рамою типу Off-road найчастіше комплектуються підвіскою рессорно-балансирного типу. Також тут може використовуватися особливі посилені пневматичні системи підвіски.

Однією з очікуваних новинок стали підвіски гідравлічного типу, якими оснащуються напівпричепи всіх лінійок. Гідравлічною системою керує «розумна електроніка», яка зводить до мінімуму вплив на параметри руху дорожнього рельєфу.

Вона постійно відстежує всі особливості покриття, при необхідності збільшуючи кути повороту осей і варіюючи кліренс (дорожній просвіт). З такою системою досить просто проходити навіть найкрутіші повороти.

На що звернути увагу

Одним з важливих моментів при випробуванні міцності рами і осей стає навантаження важкого вантажу – самохідної техніки. Тут критичним моментом є стійкість до навантажень в десятки тонн заднього візка трала, яка відчуває максимальні впливу.
Саме з цієї причини трали для перевезення самохідної техніки додатково посилюються в задній частині. Крім того, підбираються відповідні трапи для заїзду, які можуть відрізнятися вантажопідйомністю, матеріалом, типом виконання.

Важливість контроль осьового навантаження

Існуючі норми і стандарти для важкої техніки, вантажних багатовісних автомобілів, напівпричепів, тралів включають в себе жорсткі вимоги до граничних навантажень на вісь. Конструкція сучасних напівпричепів включає в себе спеціальні манометрические датчики, які дозволяють уникнути досить солідних штрафів за перевищення допустимих навантажень на дорожнє полотно.

Зворотний дзвінок
Введіть свій номер телефону і незабаром наш менеджер зв'яжется з Вами